Saturday 10 February 2018

Struggle dalam bisnes

Struggle dalam bisnes.

Ia bukanlah sesuatu yang mudah untuk kita berjaya, nak berjaya kita kena struggle.

Struggle dalam bisnes ni banyak perkara yang kita kena gali, cari mentor, baca buku, apply ape yang mentor ajarkan dan dapat point ape yang diperlukan supaya ianya terlaksana.

Bagi yang ingin memulakan bisnes banyak dugaan dan cabaran yang akan dihadapi jadi dengan ini ia bermulalah struggle pada diri. Untuk melihat kemampuan diri kita.

Setiap ape yang berlaku kekuatan mental dan fizikal merupakan perkara yang penting dalam bisnes ni sebabnya kita perlu ada ilmu untuk mengurusnya, tengok pada bisnes yang ingin kita lakukan...jika bisnes berkaitan dengan produk contohnya shaklee kita kena kenal dengan produk, ambil produk tu, jadikan diri sendiri duta kepada produk tu ibaratnya itu produk kita.

Bila kita dah kenal dengan produk kita secara tak langsung kita akan jatuh cinta...tapi untuk semua tu kita kena struggle supaya orang lebih mempercayai kita.

Ingatlah bahawa ada Hadis Riwayat At-Thabrani mengatakan;
"Sesungguhnya di antara dosa-dosa ada yang tidak bisa dihapuskan (ditebus) dengan pahala sholat, sedekah atau haji namun hanya dapat ditebus dengan kesusah-payahan dalam mencari nafkah"

Hadis ini kita boleh dijadikan panduan agar kita kekuatan kita merupakan kesusah-payahan kita untuk dspatkan sesuatu...

#tsunamishaklee
#tsunami2018
#oshem22
#liveamazing
#kekuatanmemberikansejutakemanisan
#bersusahdahulubersenangkemudian

No comments:

Post a Comment