Saturday 10 February 2018

Kegagalan Bukan Pengakhiran

Kegagalan bukan pengakhiran tp permulaan utk sesuatu yg lebih hebat. Kongsikan kisah kegagalan anda setelah berazam, berusaha & berdoa bersungguh2 dan bagaimana anda bangkit semula dr kegagalan tersebut.

Kegagalan bagi hani bukanlah suatu pengakhiran.. Malah hani harus bangkit untuk buktikan bahawa hani mampu buat seperti orang lain..cuma cepat lambat la masanya.

Nak cerita kisah kegagalan..alam persekolah akademik hani dari sekolah rendah hingga sekolah menengah kategori sederhana hingga meningkat..alhamdulillah dengan pencapaian ini hani dberi peluang untuk menjadi pengawas sekolah...bagi la kan...jika kita dilantik/berjawatan disekolah itu merupakan penghargaa atas peningkatan keputusan pelajaran dari kegagalan hingga kemenangan.

Ada 1 masa dolu hani sangat merasakan bahawa hani gagal dari semua aspek. Dan pernahlah hani terpikir untuk melakukan sesuatu perkara yang bodoh...alhamdulillah Allah sentiasa bersama hani dan hani masih waras.

Habis SPM hani sambung belajar di kolej swasta..di sini hani nak buktikan bahawa hani bukanlah akan sentiasa gagal..alhamdullillah belajar selama 2thn dan hani mhabiskan tempoh belajar tanpa ada repeat paper. Dan graduation tepat pada masanya iaitu 2thn belajar.. Hani bersyukur sangat bahawa hani ni bukaah akan sentiasa gagal dalam kehidupan..

Bermula dengan itu, alhamdulillah rezeki hani dipermudahkan...itu maknanya Allah sayang pada hani..nak tau kenapa hani kata Allah sayang kat hani? Sebabnya selepas habis belajar hani berniat nak rehat selama sebulan dolu sebelum nak memulakan alam pekerjaan..genap sebulan hani bercuti hani dapat kerja itu disebabkan Allah ketemukan hani dengan kawan baru yang membantu hani untuk mendapatkan pekerjaan tersebut.

Setahun hani bkerja dengan majikan tu rezeki tak panjang majikan hani pindah jauh..dan alhamdulillah hani mudah je mendapat kerja yang lain..(bila hani berniat ja sesuatu Allah akan sentiasa memberi...Ya Allah hani bersyukur padamu...selama ini hani berendam air mata kini Allah bagi yang indah pula).

Tamat kisah ketika bujang.

Di awal alam perkahwinan hani dilanda lagi kegagalan lagi tapi tidaklah seperti dolu..kali ni kehabisan duit simpanan terduduk dan tertiarap juga bila kewangan sangkut, kereta excident (orang yang langgar), masalah dalaman dan macam2 lagi..membuatkan hani ingin lari dari semua tu..sebab hani dah penat nak hadap kegagalan lagi...

Sehinggalah hani berkenalan dengan shaklee sedikit sebanyak shaklee dapat beri tambahan pada hani..sebenarnya hani dah terlupa untuk berniat seperti dahulu..akhirnya hani up n down la.. Kini hani akan perbaiki mana yang kosong2 dalam tu dengan mengingkatimu Ya Allah..

Hani tamatkan kisah alam perkahwinan disini...tak sanggup nak teruskan.. Apepun pada hani Allah yang aturkan bahawa hani ketemu dengan shaklee untuk membantu masalah hani..dan Allah nak bagi kemanisan pada hani selepas hani merasai kegagalan..

Haniliza 60122309572
#tsunamishaklee
#tsunami2018
#oshem22
#liveamazing
#kegagalanbukanselamanya
#diakhirnyapastiadakemanisan
#indahnyakegagalanjikatidakkitaakanmendongakkelangit

No comments:

Post a Comment