Saturday 10 February 2018

Recharge tenaga

Hujung minggu hari untuk beristirehat bersama keluarga. Serta mencari kelengkapan barang2 dapur.

Biasanya rutin hani hujung minggu akan pergi ke pasar minggu di Taman Dagang. Tak banyak pun barang yang nak dibelinya tapi rasa kepuasan dapat berjalan kat sana sambil2 recharge tenaga untuk keesokkannya.

Bila balik tu rasa badan bertenaga ja nak uruskan makan pagi dan tengahari. Petangnya nak sudahkan kain untuk dilipat dan iron baju sekolah anak2 dan baju kerja..bila semua tu selesa baru la boleh nak  buka nota2..

Tahun ni azam hani, hani nak kemaskini nota2 berkaitan produk.. Mengikut promosi bulanan.

Kenapa ye hani memilih ke pasar minggu? Sebabnya kat sana peluang untuk kita offline dengan peniaga lain selain membantu dalam urusniaga peniaga pasar tani.

Hani tengok mereka perlu tenaga yang banyak. Hani respek peniaga pasar tani ni, ada sorang tu peniaga perempuan menjual ayam mentah dengan anak kecil lebih kurang 4/5 orang diangkut sekali bawa berniaga dan mereka sangat pandai bawa diri serta tak buat perangai atau meragam dan ada sorang anknya yang berusia 9tahun dah pandai menolong maknya membungkus ayam yang dah dipotong dan menyerahkan baki.

Hani terharu dengan kegigihan seorang ibu ini. Dengan itu hani ingin menjadi kuat seperti peniaga perempuan yang menjual ayam agar lebih berjaya dan berjaya.

#tsunamishaklee
#tsunami2018
#oshem22
#liveamazing
#kitayangmengubahkehidupankita
#bukankehidupanyangmengubahkita
#jombersamahani0122309572

No comments:

Post a Comment