Monday 2 November 2015

Hujung tahun musim tengkujuh

Penghujung tahun merupakan musim tengkujuh...sema rakyat Malaysia sedia maklum bila musim tengkujuh...ade sesetengah negeri sangat riso bila sampai musim tengkujuh...biasanya yang riso orang2 tuo la...sebab nak hadap banjir..klo banjir yang sikit2 tak pe la tapi ni banjir habis tenggelam rumah dan persiapan sekolah anak2.. bila dah nampak hujan tak benti2 harus la untuk persiapkan barang2 rumah atau keperluan disimpan tempat yang selamat dan mudah diambil agar ianya tidak dibawa oleh arus air bah...diharapkan moga tengkujuh kali ini tidak la teruk...

Selain air bah macam2 masalah lain akan datang contohnya batuk..demam..selesam..sakit2 badan semua bole datang tanpa di undang...tapi sebelum semua tu nak datang dekat baik kita persiapkan diri dengan "PENGHALANG PENYAKIT iaitu "NUTRIFERON & PERFORMANCE DRINK...
Kenapa NUTRIFERON & PERFORMANCE DRINK? Sebabnya Nutriferon merupakan membantu untuk menguatkan imunisasi badan..biasanya kalau musim hujan badan kita akan berasa lemah, lemau dan sengal2 jadi sebelum ianya melarat lebih teruk kita persiapakan diri dengan imun badan ni...
Dan
Performance Drink pula membantu supaya badan kita cukup dengan air..agar bendalir dalam badan sentiasa cukup..jika berlakunya kekurangan air dalam badan ketika musim hujan ni pelbagai penyakit mudah dapat...tambahan musim hujan cuaca pun sejuk je jadi akan berlaku kekurangan air akan diambil...

Nak citer sikit dengan musim tengkujuh ni...bukan dimaksudkan tengkujuh tu banjir sahaja tapi musim hujan..ade sesetengah tempat hujann tak berhenti tapi ade sesetengah tempat hujan panas..jadi dengan keadaan cuaca begini banyak bole mengundang antaranya demam denggi..baru2 ni kakak saya sendiri kene demam denggi sudah seminggu baru doktor kata kene denggi positif...bila dengar cerita dari kakak sangat la kecewa dengan perkhidmatan hospital putrajaya..akhirnya kakak saya pergi ke kpj kajang untuk dapatkan rawatan...semasa kakak saya ditempatkan di kpj kajang saya bekalkan pada kakak saya NUTRIFERON, PERFORMANCE DRINK & B COMPLEX...tujuannya hanya untuk menaikkan plate red dan memberikan semula tenaga akibat disebarkan denggi dalam badan..alhamdulillah masa masuk ke hospital plate red kakak saya 56 hari isnin..hari kakak saya keluar hospital rabu plate red kakak saya naik sehingga 120...alhamdulillah...kakak dibenarkan keluar hospital....

Jaga la kesihatan diri ketika musim tengkujuh ini...

Merawat lebih baik dari mengubati...jangan dah terlewat baru nak mencari sesuatu yang terbaik...

Ingin dapatkan khidmat nasihat mengenai produk Shaklee bole hubungi saya 6012-2309572 haniliza...tidak dikenakan sebarang charge tersembunyi...

No comments:

Post a Comment