Monday 2 November 2015

Anak dara yang suka Omega Guard

Alhamdulillah bersyukur sangat kerna memiliki anak2 yang tak takut ubat...terutama anak dara mama sorang ni..baru berumor 1 tahun 8bulan...tapi peminat dan pencinta setia dengan ubat or vitamin..bukan vitamin c je yee..tapi pelbagai vitamin....

Bila sebut ja vitamin..ramai yang terpikirkan vitamin c sahaja...sebenarnya bila usia anak menjangkau 1 tahun ja kita digalakkan untuk membekalkan vitamin2...xkira la apepun vitaminnya...seperti vitamin c ke? vitamin yang mengandungi DHA&EPA ke? Multivitamin ke? semua jenis vitamin bole bagi...tak ade masalahnya.

Jika kawan-kawam diluar sana ingin mengatakan bahawa anak2 kecil ni tak perlu dengan vitamin-vitamin, bole kawan-kawan jelaskan kenapa anak2 berusia 1 tahun ke atas tak perlu vitamin-vitamin tambahan ini?

Klo penjelasan dari saya camni.... anak2 yang membesar memerlukan makanan yang seimbang yang cukup keperluan untuk tumbesarannya cam sayur-sayurannya, buah-buahan serta ikan, telor dan daging maksudnya cukup proteinnya, kalsiumnya, galian dan sebagainya...kenapa anak2 yang berusia 1tahun ke atas perlunya vitamin-vitamin ini kerana bila usia anak2 meningkat banyak sel2 dalam badan anak2 akan berhubung antara satu sama lain...jadi untuk menghubungkan sel2 dalam badan anak untuk lebih bergerak aktik dan cepat kita sebagai ibubapa perlulah mencari sesuatu yang terbaik untuk meningkatkan IQ anak-anak....selain IQ kita juga membuat persediaan awal supaya anak2 mudah untuk menerima pembelajaran dan pendidikan awal dan mudah untuk meningkatkan ingatannya.

Saya mulakan pada anak perempuan saya seawal 1 tahun...pada asalnya untuk menambahkan berat badan tapi lama-kelamaan saya mencari untuk IQ dan EQ...sungguh pun anak2 sudah dibekalkan IQ tapi EQ kene seiring dengan IQ agar anak2 lebih berjaya dengan kreatif..

♥ mencari sesuatu yang terbaik untuk minda anak2...kenapa perlu tunggu lama..amik omega guard yang mbekalkan EPA&DHA...(dimana ianya bertujuan untuk meningkatkan ingatan dan mengelakkan keradangan)

 - apa yang dikatakan mengelakkan keradangan seperti kanak2 yang kerap batuk akan jadi berkahak bila berkahak ia akan menyumbatkan saluran pernafasan dan ianya akan berlaku kanak2 mendapat asma...perkara ini bukan kanak2 ja tetapi ade juga orang dewasa yanh boleh mendapat asma jika ianya ambil mudah dengan batuk yang berpanjangan.

No comments:

Post a Comment