Monday 23 October 2017

Ezema menyerang saya sekeluarga

Assalammualaikum dan salam sejahtera...sudah lama tak bersiaran diblog rindu memang rindu untuk mengarang tetapi apakan daya bila hp diformat dan tak berapa sihat...dengan ini rasminya blog pertama setelah menyepi...

Hanie ingin kongsikan sedikit permasalah kesihatan ezema yang Hanie hidap selama ini. Ezema Hanie ini bermula dari umur 9tahun lagi..tika ini Hanie memang tak menyangka bahawa Hanie merupakan seorang pengidap ezema..Ezema ini biasanya yang mengidap jika ada ahli keluarga yang mempunyai penyakit asma, resdung dan berkaitan alergik. Dalam keluarga Hanie..Hanie ingatkan Hanie seorang sahaja yang kena tetapi lagi meningkat usia makin ramai pula adik beradik Hanie diserang dengan penyakit ezema ini..antaranya abang dan adik yang no 5. Hanie mempunyai 6 adik beradik dan Hanie anak ke 3 atas Hanie, yang sulong kakak, no 2 abang dan no 4-6 adik lelaki. Selain dari kami bertiga, Hanie tak pasti samada meraka mengalami alahan ataupun tidak..tapi Hanie alahan pada cahaya matahari..
Sejak anak Hanie bersekolah Hanie pergi dan balik kerja menunggang motor jadinya 'on directly'nya tempat ezema Hanie akan kena pancaran cahaya matahari..opsss Hanie terlupa pula..kawasan ezema Hanie hanya pada belakang tangan sehingga pergelangan tangan sahaja, lain2 tempat bebas dari ezema..

Hanie pernah mendapat rawatan ketika usia 11@12tahun kira-kira pada tahun 1995@1996 di Klinik Pakar Kulit di Bangunan DBKL yang dihujung bangunan terdapat bank Maybank, ketika itu rawatan Hanie sebanyak rm150 hanya dapat 2krim sahaja iaitu krim siang dan malam.(krim ni sangat tak selesa sebabnya ia melekit dan berkilat) tapi demi kesihatan Hanie paksakan diri kalau tak tangan akan bertambah sakit...cuba bayangkan rawatan Hanie tika itu rm150. Dan bayangkan jika sekarang ini berapakah rawatan yang Hanie akan tanggung jika masih mendapatkan rawatan disana lagi?

Oleh sebab itu, Hanie rasa bersyukur sangat bila diketemukan dengan vitamin Shaklee ini kerana banyak sebab antaranya;

1) dapat membantu meringankan ezema yang Hanie tanggung selama ini,

2) dapat mengurangkan kos perbelanjaan untuk merawat ezema ini,

3) jika dolu duit hanya untuk ezema sahaja tapi sekarang bukan ezema sahaja dapat dirawat masih kesihatan badan lebih baik,

4) ubat ezema sekarang boleh kongsi2 dengan anak yang mengidapnya juga, dan

5) selain merawat ezema vitamin Shaklee ini memberikan 1001 keistimewaan lain pada Hanie dan keluarga terutama anak-anak Hanie yang membesar dan mempunyai alergik ezema. Anak-anak Hanie mempunyai IQ yang lebih bijak melangkaui usianya. Serta banyak lagi keistimewaan yang lain Hanie dan keluarga Hanie dapat.

Kisah ezema yang menyerang Hanie dari awal tahun hingga kini (April 2017) semakin pulih. Macamana ianya boleh pulih? Hanie mengambil sesudu Vivix setiap malam, vitamin c 4biji sehari, 2biji B Complex sehari dan kerap menyapu Krim Herbal Blend dapat kulit agar tidak kering. Pengambilan setiap hari memberikan kesan ezema Hanie cepat pulih..dengan apa yang Hanie makan, Hanie juga memberikan kepada anak Hanie yang mengidap ezema juga tetapi Hanie tukarkan sedikit B Complex kepada Omega Guard. Alhamdulillah dengan tawakal dan ikhtiar ini Hanie dan anak bebas dengan serangan ezema.

Ramai kawan hanie diluar sana yang mengidap penyakit ezema..hanie yang pernah laluinya tahu sakitnya ketika keradangan gatal2 berlaku..

Nasihat hani cubalah yang yang terbaik buat keluarga kita.

Ingin mencuba shaklee hanie edia membantu..

Hubungi hanie +6012-2309572

#setezema
#sakitnyabilaezemamenyerang
#ikhtiardengansetshaklee

No comments:

Post a Comment