Tuesday 1 December 2015

Tentang kesihatan jangan ambil mudah

Hari ni 1 Dis 2015, minggu kesihatan kat opis saya..di MINDEF..

Alhamdulillah kali ni buat pemeriksaan kesihatan bertambah baik dari sebelum ni iaitu pada 18 Oktober 2015 yang saya postkan dalam blog saya sebelum ni...

Q : Kenapa pentingnya membuat pemeriksaan kesihatan??

A : Pentingnye sebab kesihatan bukanla sesuatu untuk kita buat ujikaji...maksudnya kita bukan la bole menguji sejauh mana kita betul2 sihat...dah dapat penyakit baru nak mencegah merawat dan mengubati...masa ni agak terlewat skit kebarangkalian untuk sembuh atau baik seperti sediakala tu tengok pada jaga atau tidak makanan seharian...

Pentingnye sebab kesihatan tu membolekan kita untuk hidup lebih bahagia...lebih gembira...maksudnya tak ade la kita dok memikirkan tentang itu kita tak bole makan ini kita tak bole makan..hati tak tenteram ja..gelisah sebab aku dah sakit...

Pentingnye sebab dengan kesihatan kita mampu melakukan ape sahaja terutama solatnya, kerja sehariannya malah bebas utk ke mana sahaja dan lakukan apa sahaja tanda nak memikirkan tentang kesihatan...

Cukup la saya bagi alasan saya kenapa pentingnya kesihatan pada tubuh kita...

Apepun saya doakan rakan2 sekalian sentiasa diberikan kesihatan yang sihat dan baik...

Serba ringkas saya nk sharekan mengenai kesihatan yang bole membantu rakan2 jika ingin menyelesaikan masalah kesihatan

Diabetis / Kencing Manis - ESP, OSTEMATRIK, VITA LEA & B COMPLEX

Kolestrol - PHYTOCOL-ST & OMEGA GUARD

Migrain/Sakit Kepala - OSTEMATRIK & B COMPLEX

Tekanan Darah Tinggi - GARLIC, B COMPLEX, SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS

Hati - DTX COMPLEX

Jantung - CoQHEALTH

IQ Si Manja - MEALSHAKE & OMEGA GUARD

Kesuburan Lelaki & Perempuan - GLA COMPLEX, ZINC, ALFAFA & VITA E COMPLEX

dan byk lagi yang lain2 sekira inginkan bantu bole dail pada nombor ni 6012-2309572 haniliza

No comments:

Post a Comment