Thursday 15 October 2015

Pentingnya pemeriksaan kesihatan

Kenapa pentingnya pemeriksaan kesihatan??

Pentingnya pemeriksaan kesihatan supaya kita dapat mengetahui sejauh mana kita ni betul2 sihat....dan pemeriksaan kesihatan ni juga banyak dikelaskan yang mana kita kene tahu keutamaannya...pada saya tidak kira la apepun pemeriksaannya tapi yang PENTINGNYA kita buat pemeriksaan tak kisah la pemeriksaan darah ke, gula ke, jantung ke, tahap dalaman ke, kandungan air ke dan macam2 lagi la..(saya sekadar meningati sahaja kerna saya sudah membuat pemeriksaan)

Untuk ape nak buat pemeriksaan kesihatan supaya kita...

♥♥ mengetahui sejauh mana tahap kesihatan dalaman kita

♥♥ mengetahui ape yang patut dilebihkan dan dikurangkan pengambilannya

♥♥ mengetahui berat badan kita setakat mana yang bole capai

♥♥ mengetahui kandungan gula, tekanan jantung, tekanan darah dan sebagainya yang berkaitan...

Saya bukakan topik ni kerna saya yang baru 1tahun lebih ni sedang mencari yang sihat untuk diri sendiri dan keluarga...tambahan saya ni sudah pun berumahtangga dan telah melahirkan 3 orang cahaya mata...jadi pemeriksaan kesihatan WAJIB saya lakukan untuk insan2 yang saya sayang..jika bukan saya yang menjaga siapa lagi...(saya sebenarnya bukan tak pernah membuat pemeriksaan tapi 8tahun yang lepas masa tu masih anak dara gitu..badan pun kecik comei ja..tapi kini bila sudah berumahtangga banyak bahagian dh mengembang...jadi saya sebagai seorang isteri, ibu yang bekerjaya kene mencari sesuatu agar lebih betul2 sihat....)

Pemulaan saya untuk menjaga kesihatan adalah disebabkan sikap keterbukaan kawan pejabat menegur mengatakan badan saya semakin kembang yang membuatkan saya rasa tak syok...bila saya kerap bersalin saya sendiri rasakan bahawa badan saya dah makin sihat...aaaaiiisshhh xbole jadi ni sebab saya rasa semakin penat untuk membawa badan yang dipenuhi dengan LEMAK2 TEPU ....saya tak nak menyimpannya lagi saya harus mencari sesuatu untuk membuangnya jauh...

Alhamdulillah saya telah berkenalan dengan PRODUK SHAKLEE yang mana memBANTU saya untuk menyingkirkan lemak2 tepu itu tapi saya amik baru 1tahun sedangkan lemak2 ni saya dah simpan 5tahun jadi ape yang perlu saya buat...WAJIB amik LECITHIN, OMEGA GUARD, HERB LAX, ESP, ALFAFA & OSTEMATRIK... ini yang saya rasa keperluan wajib saya amik kerna setiap 1 item ni mempuyai tugas sendiri...(meh baca lagi ye....rapat2 skit)

LECITHIN + OMEGA GUARD = Supebbb Power Pembakaran LEMAK (kata len lemak KOLESTROL) pembakaran lemak ni yang dok kat organ  dalam badan macam jantung, hati dan buah pinggang

HERB LAX + ALFAFA = Merupakan DETOX yang terbaik untuk mencuci kolon supaya tidak berlaku tersumbat .Jika tersumbat boleh mendatangkan kanser...BAHAYANYA

ESP ialah mengantikan semula sel2 yang rosak kepada sel2 baru...bila dah DETOX dah buang LEMAK kene la GANTI SEL BARU pulak baru la badan syokkk ja..bertenaga dan semangat..badan punjadi ringan jaa...tapi badan kita dan berusiakan so ape lagi yang kurang...KALSIUM ye x??

OSTEMATRIK merupakan sumber kalsium yang baik...untuk mengelakkan kita daripada kekurangan Kalsium...maklum la kita ni bila tah berumor tak bole minum susu so , ini la penganti susu yang terbaik

Ade kawan2 kat luar sana yang mengalami masalah seperti saya jom kita sama2 amik ni...

Macamana nak dapatkan semua ni...senang je...tekan - tekan no saya ni 0122309572 bercakap dengan haniliza...bila kawan2 bole menhubungi saya..bila2 pun bole tak ade sekatan waktu...sehari 24jam/7seminggu...

Klo kawan2 nak penerangan yang lain pun bole...ape2 saje masalah kesihatan kawan2 saya bole membantu...

#sayapengedarshakleeCODampangdankualalumpur
#naklebihdekatkawasanampangjalanampangpandanindahpandanjayabandarbaruampangpandanmewahdansekitarnya
#naklebihdekatklcherasflatkeramatjelateksetiawangsawangsamajudankawasansekitarnyatermasukuluklangdangombak
#hubungisaya0122309572hanilizapastidapatmenbantuanda
#kedaisayasentiasabuka24jam/7hariseminggu

No comments:

Post a Comment