Friday 14 August 2015

Syawal yang sangat bermakna 2015

Kita baru sahaja meraikan bulan yang mulia iaitu bulan Syawal di mana kita lepas menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak. Bulan Syawal juga merupakan bulan yang mengeratkan siratulrahim dimana kita saling kunjung mengunjung ke rumah sanak saudara, sahabat handai yang sudah lama tidak berjumpa dan saudara jauh. Kali ini syawal yang sangat bermakna buat saya yang mengguna dan mempromotkan Shaklee untuk kesihatan saya dan seisi keluarga samada keluarga dekat mahupun keluarga jauh.. apa yang saya mengatakan sangat bermakna adalah saudara dekat hanya merisik kabar mengenai Shaklee...(senyum lebar saya berikan padanya iaitu sepupu saya)..Syukur Alhamdulillah saya pada NYA kerna usaha saya untuk mengajak keluarga, saudara-mara ke arah yang lebih sihat terhasil..... Saya perkenalkan sepupu saya itu ialah Kak Nyah panggilan dalam keluarga tapi namanya Aina jadi disebabkan usia dan pangkat saya memanggilnya Kak Nyah lebih mesra...Ceritanya begini saya dan suami baru sahaja sampai dari Kedah (kampung mak saya) ke Perak (kampung opah sebelah ayah) untuk meraikan Syawal bersama dan juga memeriahkan majlis pertunangan adik Kak Nyah, tak ade rezeki saya majlis dah selesai..jumpe dengan sanak saudara yang len di rumah Mak Kak Nyah...dengan ini juga Kak Nyah mengambil kesempatan bertanya mengenai Vitamin C Shaklee ape kelebihannya...dengan serba ringkas saya mengatakan serba ringkas dan padat bahawa kelebihan Vitamin C ini ialah menguatkan sistem imum badan dan memberikan kesihatan badan.. selain itu juga Kak Nyah ini ada lingkaran gelap kat bawah mata yang pada saya teruk juga la berbanding dengan usianya yang muda... Selain itu juga, Kak Nyah ni menceritakan bahawa dia sering keletihan dan penat...dan juga kulit beliau juga sangat sensitif dengan pencuci kain dan pencuci pinggan mangkuk. Untuk permulaannya dengan keadaan beliau tidak mencukupi bajet jadi saya mengesyorkan untuk mengambil Vitamin C dolu kemudian baru tambah yang lain... Setelah saya balik ke rumah saya di Kuala Lumpur saya pun bertanyakan khabar pada Kak Nyah mengenai perubahannya yang berlaku selepas pengambilan Vitamin C berkenaan...Sungguh terkezut saya dengan berita yang disampaikan bahawa beliau mengambil dalam masa 4 hari saya beliau sudah menampakkan hasil yang kulit beliau bersih dan lembut berbanding sebelum ni kulit beliau kasar dan kusam...Alhamdulillah saya ucapkan kerna kesan yang begitu cepat beliau dapat..dan beliau juga mengatakan nanti ade bajet nak amik ESP pulak untuk membekalkan tenaga dan mengurangkan keletihan yang teramat sangat.

No comments:

Post a Comment